Categories: Cuina del món

PARANYS AL RESTAURANT

La Universitat de Leicester ha realitzat una recerca segons la qual els restaurants amb música ambiental facturen més, sempre que sàpiguen triar l’estil de la música que ofereixen. La música clàssica fa que el comensal se senti més ric i acabalat, generant en ell l’obligació de fer una major despesa.

Però són aquests els únics trucs que utilitzen per facturar més?

Anem a fer una passejada per la psicologia emprada per la indústria hostalera. Des del camp del màrqueting i la psicologia del consum s’han estudiat en profunditat totes aquestes tècniques encaminades a incrementar les vendes.

Números petits i sense incloure el símbol de l’euro. L’aparició del símbol de la moneda fa que el comensal sigui més conscient del preu, a més està associat a l’estalvi. Si el preu ve escrit en lletres, el comensal també gastarà menys. Els preus acabats en 9, com els típics XX,99, els associem amb productes de baixa qualitat, en canvi, els que acaben en 5 es perceben de manera més positiva.

Els plats importants, ubicats a la part superior de la pàgina senar. Els experts saben que els clients solen centrar la seva atenció en la part superior dreta, aleshores aquest espai normalment està reservat per als plats més rendibles.

ILa descripció poética dels plats. “Carn de bou criat a altes pastures, amb paté de fetge de porc ibèric, tomàquets madurs de l’hort de l’avi, formatge de cabra d’escorça rovellada, cèrcols de ceba aromatitzada i amanit verd ecològic de canonge i ruca fresca”. Tot plegat, una hamburguesa? Si, però molt més atractiva, i segurament també molt més cara.

Els restaurants que inclouen a la carta llargs comentaris als seus plats, tenen un 27% més de vendes que els que solament posen el nom. A més, els clients queden més satisfets, perquè estan més predisposats al fet que els agradi el plat.

A més el fet de posar als plats noms amb connotacions familiars i casolanes, genera una confiança en el comensal. “Les rosquetes de canyella al estil de la iaia Cisqueta” faran que deixem lloc per a les postres.

Indicació geogràfica dels aliments. Les denominacions d’origen, a través de les seves campanyes promocionals, generen en el comensal la sensació que està consumint productes de molt bona qualitat. Afegir a un plat la procedència de l’aliment, és un truc dels restaurants per ressaltar la seva qualitat, i de pas justificar el seu alt preu.

Cimbells, paranys. Incloure en la carta plats caríssims, que dupliquin o tripliquin els de la resta de l’oferta, fa que inconscientment els comparem, i tinguem la sensació que la majoria són més barats del que realment són. Rarament se serveixen aquests plats “parany”, però fan que pensem que el preu mitjà de la carta és molt raonable.
Ara que ja sabem que els elaboradors i dissenyadors de cartes manipulen la nostra ment, és hora de triar un bon restaurant i deixar-nos hipnotitzar, però conscientment. Des de ShBarcelona et desitgem bon profit!

Mercedes

Mercedes és escriptora, community manager i experta en SEO.

Recent Posts

Què és la certificació Biosphere?

Indubtablement, la importància de la sostenibilitat s'ha tornat fonamental en tots els àmbits, i un…

3 dies ago

El que has de saber de la Fórmula 1 a Barcelona 2024

La Fórmula 1 arriba a Barcelona, aquest any la ciutat es prepara per a rebre…

2 setmanes ago

Incasòl: 10 “FAQS” d’inquilins i propietaris

Tant si ets propietari com inquilí, segurament alguna vegada t'has preguntat què és l'Incasòl? Sobretot…

3 setmanes ago

Guia ràpida sobre la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE)

La Inspecció Tècnica d'Edificis (ITE) emergeix com un pilar fonamental en la gestió i preservació de…

1 mes ago

Hola Barcelona Travel Card: com funciona

Barcelona atreu a visitants de tot el món cada any, i explorar aquesta metròpolis pot…

2 mesos ago

La plaça Espanya de Barcelona, un passeig recomanable

La Plaça Espanya de Barcelona és un dels llocs més emblemàtics de la ciutat. Amb…

2 mesos ago