Categories: Desplaçar-se

LA XARXA DE BUSOS CREIX

A la fi d’aquest estiu, Barcelona ha implantat quatre noves línies exprés de busos. D’aquesta manera, la nova xarxa que va començar a desplegar-se en 2012 ja comptarà amb la meitat dels seus trajectes en funcionament.

En concret les noves línies d’autobús són designades amb els codis H14, H16, V15 i V27. Dues d’elles viatgen en sentit horitzontal (paral·lel a la costa), i les altres dues restants ho fan en vertical (de mar a muntanya i viceversa). Els seus trajectes són els següents:

  • La H14 unirà el Paral·lel amb Sant Adrià, prenent com a referència l’actual línia 141, que ja ha estat suprimides amb l’engegada d’aquesta.
  • La H16 (reestructurada) farà el trajecte des del Passeig de la Zona Franca fins al Fòrum, i substitueix a les línies 9, 141 i un sector de la 41.
  • La V15 té com a referència el recorregut de la línia 17, substituint també la 16, i va de la Barceloneta a la Vall d’Hebron, passant per la Plaça de Catalunya.
  • I finalment, la V27 va del Passeig Marítim a Canyelles, i substitueix a la línia 71 (la zona de Poblenou que cobria aquesta i no ho fa la nova, quedarà coberta per la línia 36).

Cal destacar la freqüència de pas dels vehicles d’aquestes noves línies: és major que la de les anteriors, oscil·lant entre els 5 i els 8 minuts. I la velocitat mitjana dels seus autobusos és de 12 km per hora, també un 5% superior als antics.

Així, amb la implantació de les quatre línies de la fase 2014, la xarxa barcelonina passa de transportar 170.000 passatgers al dia, a 240.000.

Al mateix acte de presentació de la nova xarxa s’han exhibit els últims 20 híbrids MAN, Volvo i Iveco que s’han incorporat a la flota de Transports Metropolitans de Barcelona, en els quals s’ha invertit 6.6 milions percebuts d’ajudes de l’Estat. Així mateix, s’han mostrat 13 nous vehicles de gas natural comprimit, reconvertits a híbrids en un projecte pioner de TMB.

D’aquesta forma s’aconsegueix la xifra de 132 híbrids, que emeten una mitjana d’un 26% menys de contaminants, l’equivalent en un any de 2.300 tones de CO2 i 6.000 quilos de NO2, la qual cosa contribueix notablement a la salut de l’atmosfera de la nostra ciutat.

Des de ShBarcelona t’animem a provar aquesta nova ampliació de la xarxa de transport metropolità, i a utilitzar aquesta forma sostenible de moure’t per la ciutat.

Mercedes

Mercedes és escriptora, community manager i experta en SEO.

Recent Posts

És possible obrir un compte bancari amb passaport?

Barcelona, una ciutat vibrant i multicultural, atreu a persones de tot el món amb el…

6 dies ago

Què és la certificació Biosphere?

Indubtablement, la importància de la sostenibilitat s'ha tornat fonamental en tots els àmbits, i un…

2 setmanes ago

El que has de saber de la Fórmula 1 a Barcelona 2024

La Fórmula 1 arriba a Barcelona, aquest any la ciutat es prepara per a rebre…

4 setmanes ago

Incasòl: 10 “FAQS” d’inquilins i propietaris

Tant si ets propietari com inquilí, segurament alguna vegada t'has preguntat què és l'Incasòl? Sobretot…

1 mes ago

Guia ràpida sobre la Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE)

La Inspecció Tècnica d'Edificis (ITE) emergeix com un pilar fonamental en la gestió i preservació de…

2 mesos ago

Hola Barcelona Travel Card: com funciona

Barcelona atreu a visitants de tot el món cada any, i explorar aquesta metròpolis pot…

2 mesos ago