blog shbarcelona español   blog shbarcelona français   blog shbarcelona english   blog shbarcelona russian   blog shbarcelona russian   blog shbarcelona   blog shbarcelona   blog shbarcelona
Desplaçar-se

LA XARXA DE BUSOS CREIX

Pisos de lloguer a Barcelona
Escrit per Mercedes

A la fi d’aquest estiu, Barcelona ha implantat quatre noves línies exprés de busos. D’aquesta manera, la nova xarxa que va començar a desplegar-se en 2012 ja comptarà amb la meitat dels seus trajectes en funcionament.

En concret les noves línies d’autobús són designades amb els codis H14, H16, V15 i V27. Dues d’elles viatgen en sentit horitzontal (paral·lel a la costa), i les altres dues restants ho fan en vertical (de mar a muntanya i viceversa). Els seus trajectes són els següents:

  • La H14 unirà el Paral·lel amb Sant Adrià, prenent com a referència l’actual línia 141, que ja ha estat suprimides amb l’engegada d’aquesta.
  • La H16 (reestructurada) farà el trajecte des del Passeig de la Zona Franca fins al Fòrum, i substitueix a les línies 9, 141 i un sector de la 41.
  • La V15 té com a referència el recorregut de la línia 17, substituint també la 16, i va de la Barceloneta a la Vall d’Hebron, passant per la Plaça de Catalunya.
  • I finalment, la V27 va del Passeig Marítim a Canyelles, i substitueix a la línia 71 (la zona de Poblenou que cobria aquesta i no ho fa la nova, quedarà coberta per la línia 36).

Plan busCal destacar la freqüència de pas dels vehicles d’aquestes noves línies: és major que la de les anteriors, oscil·lant entre els 5 i els 8 minuts. I la velocitat mitjana dels seus autobusos és de 12 km per hora, també un 5% superior als antics.

Així, amb la implantació de les quatre línies de la fase 2014, la xarxa barcelonina passa de transportar 170.000 passatgers al dia, a 240.000.

Al mateix acte de presentació de la nova xarxa s’han exhibit els últims 20 híbrids MAN, Volvo i Iveco que s’han incorporat a la flota de Transports Metropolitans de Barcelona, en els quals s’ha invertit 6.6 milions percebuts d’ajudes de l’Estat. Així mateix, s’han mostrat 13 nous vehicles de gas natural comprimit, reconvertits a híbrids en un projecte pioner de TMB.

D’aquesta forma s’aconsegueix la xifra de 132 híbrids, que emeten una mitjana d’un 26% menys de contaminants, l’equivalent en un any de 2.300 tones de CO2 i 6.000 quilos de NO2, la qual cosa contribueix notablement a la salut de l’atmosfera de la nostra ciutat.

Des de ShBarcelona t’animem a provar aquesta nova ampliació de la xarxa de transport metropolità, i a utilitzar aquesta forma sostenible de moure’t per la ciutat.

Bus Tmb

Sobre l'autor

Mercedes

Mercedes és escriptora, community manager i experta en SEO.

Deixar un comentari