blog shbarcelona   blog shbarcelona français   blog shbarcelona castellano   blog shbarcelona russian   blog shbarcelona português   blog shbarcelona   blog shbarcelona   blog shbarcelona
Insòlit

Estacions de metro fantasmes

Escrit per Estibaliz

A Barcelona hi han alguns misteris que no tothom coneix. Des de túnels subterrànis que recorren la ciutat, fins a estacions de metro fantasmes, resulta interesant saber més sobre aquests fets desconeguts de la Ciutat Comtal. Des que es va començar a construir el metro de Barcelona han anat obrint, tancant i modificant estacions. Aquest fet ha comportat que algunes siguin ara estacions de metro fantasmes i en aquest article de ShBarcelona volem tractar aquest tema.

Article relacionat: La Barcelona desconeguda a l’abast del turista

Cinc estacions de metro fantasmes a Barcelona

Imatge via Pixabay

El metro de Barcelona va néixer el 1863, però el primer comboi va començar a circular a l’any 1924 en l’única línia de metro que transcorria entre la Plaça Lesseps i Liceu. Els primers dissenys del metro van incorporar algunes estacions que mai van ser inaugurades o que van ser usades per, anys després, tancar-se al públic. L’afluència de gent, les necessitats tècniques o l’ampliació de les línies de metro van ocasionar que moltes d’aquestes estacions quedessin tancades al públic de forma permanent. Actualment doncs, a Barcelona hi ha més d’una desena d’estacions de metro fantasmes que estan tancades al públic des de fa molts anys. Es tracta d’estacions que mai s’han obert o que es van inaugurar i, amb el pas dels anys, van acabar per tancar.

L’Estació Gaudí, va ser construïda l’any 1968, aquesta estació de metro de Barcelona es troba al barri de la Sagrada Família i havia d’unir les línies de l’L2 i l’L5, però mai va entrar en funcionament i actualment està tancada al públic. A plena Ciutat Vella de Barcelona es troba l’estació de metro de Banc, enmig de l’actual parada d’Urquinaona i Jaume I de la L4. Es va construir el 1911 i el seu accés al públic havia de trobar-se a la plaça Antoni Maura, al costat de la Catedral de Barcelona, però aquesta estació de metro mai es va utilitzar perquè els combois mai paraven: la distància entre les estacions confrontants era molt escassa. Va acabar per tancar-se al públic i convertir-se en una estacions de metro fantasmes. A sota de l’edifici de Correus de Barcelona s’hi troba l’Estació Correus, una sortida de metro molt propera a l’Estació de França que es va clausurar el 1972 quan es va substituir per l’actual sortida de metro Barceloneta de l’L4.

Article relacionat: Tramvies, funiculars i telefèrics.

Imatge via Pixabay

L’Estació Ferran, va ser una estació oberta el 1946, i que es troba en ple centre de Barcelona. Unia el tram intermedi de les actuals estacions de Liceu i Drassanes convertint-se en l’última estació de l’antiga línia Gran Metro de Barcelona. El 1968, quan es van dissenyar les ampliacions del metro, es va clausurar la línia Estació Ferran i mai més s’ha tornat a obrir. Per últim, an ple cor del barri de Gràcia, es trobaria aquesta estació de metro que mai va ser inaugurada, l’Estació Travessera, a plena Travessera de Gràcia. Hauria estat l’estació intermèdia entre Diagonal i Fontana de la L3, però després d’haver estat dissenyada sobre el paper, aquesta estació de metro mai va començar si més no a construir-se.

Coneixes més detalls sobre les estacions de metro fantasmes a Barcelona?

Estacions de metro fantasmes
5 (100%) 2 vote[s]

Sobre l'autor

Estibaliz

Estibaliz és una illenca resident a Barcelona. Mestra en educació infantil i primària, especialista en llengua estrangera.

Deixar un comentari