blog shbarcelona español   blog shbarcelona français   blog shbarcelona english   blog shbarcelona russian   blog shbarcelona russian   blog shbarcelona   blog shbarcelona   blog shbarcelona
Desplaçar-se

Radars de tram a Catalunya

Radar mòbil a una carretera de municipi
Escrit per Mercedes

Els radars han estat una de les mesures de les autoritats de trànsit per a controlar la velocitat a la qual circulen els vehicles, amb l’objectiu de reduir els accidents que es generen a la carretera.

La DGT ha aconseguit així que els conductors tinguin una major consciència sobre la velocitat amb la qual circulen, ja que poden trobar-se amb greus problemes judicials si incompleixen les normes de velocitat i són captats per aquests radars.

Si vius a Barcelona, ja hauràs descobert que a la ciutat hi han diversos trams controlats per radars, així com a altres carreteres de la comunitat autònoma.

Des de ShBarcelona et volem explicar més sobre els nous radars de tram que s’han instal·lat a Catalunya.

Article relacionat: Rènting de cotxes a Barcelona

Radars de tram

Cotxe circulant a gran velocitat

Imatge via Pixabay

Recentment han estat instal·lats tres nous radars de tram a diverses carreteres de Catalunya, un a la província de Girona i dos a la de Tarragona. El funcionament d’aquest tipus de radars és el següent: s’instal·len al principi i al final d’un recorregut.

Una màquina llegeix la matrícula a l’inici del tram i una altra la llegeix al final, calculant la velocitat mitjana que ha trigat a recórrer la distància entre les dues.

Si la velocitat calculada sobrepassa la permesa, es multa al conductor. Aquest tipus de radars solia ser col·locat en túnels, però els actuals han estat col·locats en trams de carretera descoberta, de fet, es tracta dels primers dispositius que funcionaran en carreteres convencionals.

El de Girona està col·locat a la C-65, entre Cassà de la Selva i Llagostera, al Gironès, en direcció a aquest últim municipi. Aquí l’aparell calcula la velocitat que triga un vehicle a anar des del punt quilomètric 17,220 al 12,145. En total seran 5,075 quilòmetres en els quals el vehicle estarà sotmès a control i no ha de superar els 100 quilòmetres per hora.

Els altres dos són a Tarragona, a la N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, al Montsià, i estan instal·lats en tots dos sentits de la marxa. A les dues vies la velocitat màxima també és de 100 quilòmetres per hora, i els aparells controlaran 4,460 quilòmetres entre els punts quilomètrics 1.079,220 i 1.074,760.

Article relacionat: RAAC, el Reial Automòvil Club de Catalunya

Pròximes instal·lacions de radars de tram a Catalunya

Cartell indicant que el tram està controlat per radar

Imatge via Pixabay

El Servei Català de Tràfic té previst col·locar aquest tipus de radars en altres sis trams més, dos d’ells en cinc quilòmetres de la N-II entre Fornells de la Selva i Quart, a Girona (també en els dos sentits), i dos més de tres quilòmetres cadascun al tram de pas per la ciutat de Girona, a la mateixa N-II. 

Els dos últims s’instal·laran en la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallés, a Barcelona, i a l’AP-7 entre Ulldecona i Amposta. Aquest serà el més llarg de tots, amb un total de 18 quilòmetres.

Recorda que amb la nova Llei de Tràfic, els detectors i inhibidors de radar estan prohibits i el mer fet de portar-los al cotxe pot suposar una sanció econòmica i retirada de punts.

Però no ocorre el mateix amb els avisadors que podem portar als smartphones, tauletes o navegadors, i que ens informen de la ubicació del radar a partir d’informació registrada en una base de dades pública, aquest no són problemàtics.

Des de ShBarcelona, volem informar-te d’aquests nous detalls perquè la teva estada no tingui contratemps

Sobre l'autor

Mercedes

Mercedes és escriptora, community manager i experta en SEO.

Deixar un comentari